Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
společnosti WELLHOX s. r. o.
I.
Základní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou v souladu
s ustanoveními zákona č.j. č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění (dále jen
„občanský zákoník“), zákona č.j. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně zákona
Slovenské národní rady č.j. 372/1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů (dále
jen „zákon o ochraně spotřebitele“), zákona č. 1/2003 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při
prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy
uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího ao změně a doplnění některých
zákonů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku“)
Tyto obchodní podmínky upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, kdy
na jedné straně je společnost WELLHOX, s. r. o., IČ 46945881, DIČ 2023663301, so
sídlem Bernolákova 12, 085 01 Bardejov zapsaná vObchodním rejstříku Okresního soudu
Prešov, oddíl: Sro, vložka č.j. 27134/P. Další informace o prodávajícím jsou uvedeny v sekci
„Kontakty“
Provozní doba :
Objednávky přes internet nebo prostřednictvím personálu prodejce 00-24 hod.
Otevírací doba e-shopu pro úpravu a zpracování objednávek: PO- PIA: 08.00 – 16.30 hodin.
Dohled nad dodržováním zákona provádí Slovenská obchodní inspekce SOI:
Název a adresa orgánu dozoru nebo dohledu, jemuž činnost poskytovatele služeb
podléhá:
Inspektorát SOI pro Prešovský kraj, Obránců míru 6, 080 01 Prešov 1, Odbor výkonu
dozoru
Tel. čj. 051/772 15 97, fax č.. 051/772 15 96.
Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel.
Spotřebitelem se rozumí fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské
smlouvy nejedná v rámci předmětu své obchodní činnosti nebo jiné podnikatelské
činnosti.
Právní vztahy prodávajícího se spotřebitelem výslovně neupravené těmito obchodními
podmínkami se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník,
jakož i souvisejícími předpisy.
Podnikatelům se rozumí:
osoba zapsaná v obchodním rejstříku,
osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění,
osoba, která podniká na základě jiného než živnostenského oprávnění podle
zvláštních předpisů,
osoba, která provádí zemědělskou výrobu a je zapsána do evidence podle
zvláštního předpisu.
Podnikatelem se také pro účely obchodních podmínek rozumí ten, kdo jedná v souladu s
předchozí větou v rámci své podnikatelské činnosti. Uvede-li Kupující v
objednávce své identifikační číslo (IČ), pak bere na vědomí, že pro něj platí
pravidla uvedená v obchodních podmínkách pro podnikatele.
Právní vztahy prodávajícího s kupujícím, kterým je podnikatel, výslovně neupraveno
těmito VOP ani smlouvou mezi prodávajícím a kupujícím se řídí příslušnými
ustanoveními zák. čj. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku ve znění pozdějších předpisů,
jakož i souvisejícími předpisy. V případě jakýchkoli rozdílů mezi VOP a individuální
smlouvou, má přednost text smlouvy.
Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, jejichž
nedílnou součást tvoří Reklamační řád a dokument Doručení, podmínkami
objednávané služby a/nebo poskytovaného licenčního oprávnění a že s nimi souhlasí, a to v
znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, které jsou v obchodní nabídce prodávajícího,
nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů,
firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě
zvláštní smlouvou dohodnuto jinak.
Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
II.
Bezpečnost a ochrana osobních údajů
Kupující si může kdykoli zkontrolovat a změnit poskytnuté osobní údaje, jakož i zrušit
svou registraci po přihlášení se na internetové stránce elektronického obchodu v části Můj
účet.
Kupující může zaškrtnutím příslušného políčka před odesláním objednávky vyjádřit svůj
souhlas ve smyslu ust. § 11 odst. 1 písm. 1 Zákona 122/2013 Sb, aby prodávající zpracoval a uchovával
jeho osobní údaje, zejména ty, které jsou uvedeny výše a/nebo, které jsou potřebné při činnosti
prodávajícího týkající se zasílání informací o nových produktech, slevách a akcích na
nabízeném zboží a zpracovával je ve všech svých informačních systémech,
týkajících se zasílání informací o nových produktech, slevách a akcích na nabízených
zboží.
Kupující uděluje prodávajícímu tento souhlas na dobu určitou do splnění účelu zpracování
osobních údajů kupujícího. Prodávající po splnění účelu zpracování zajistí
bezodkladně likvidaci osobních údajů kupujícího. Souhlas se zpracováním osobních
údajů může kupující odvolat kdykoli písemnou formou. Souhlas zanikne ve lhůtě 1
měsíce od doručení odvolání souhlasu kupujícím prodávajícímu.
Prodávající prohlašuje, že všechny osobní údaje jsou důvěrné a nebudou zveřejněny, poskytnuty
třetí osobě apod. s výjimkou situace související s distribucí či platebním stykem
týkajícího se objednaného zboží (oznámení jména, čísla účtu a adresy dodání). Prodávající
postupuje tak, aby subjekt údajů neutrpěl újmu na svých právech, zejména na právu na
zachování lidské důstojnosti, a také dbá na ochranu před neoprávněným zasahováním do
soukromého a osobního života subjektu údajů. Osobní údaje jsou shromažďovány,
zpracováváno a uchováváno v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se
zákonem č.j. č. 122/2013 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném a účinném znění. Kupující
má právo přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich opravu (prostřednictvím
citovaného kontaktního formuláře včetně práva požadovat vysvětlení a odstranění
nevyhovujícího stavu a dalších zákonných právech k těmto údajům.
Kupující na základě bezplatné písemné žádosti má právo u prodávajícího namítat vůči
zpracování osobních údajů v případech podle § 10 ods. 3 písm. a), e), f) nebo g) Zákona
122/2013 Z.z vyslovením oprávněných důvodů nebo předložením důkazů o neoprávněném
zasahováni do jejích práv a právem chráněných zájmů, které jsou nebo mohou být v konkrétním
případě takovým zpracováním osobních údajů poškozeno, ak tomu nebrání zákonné důvody
a prokáže se, že námitka kupujícího je oprávněná, prodávající je povinen osobní údaje,
jejichž zpracování kupující namítal, bez zbytečného odkladu blokovat a zlikvidovat
ihned, jak to okolnosti dovolí.
V rámci reklamačního řízení jsou od zákazníků vyžadovány následující údaje: jméno,
příjmení, adresa, telefonní číslo, e-mail a podpis či digitální podpis. Všechny takto získané osobní údaje jsou zpracovány výhradně za účelem potřebným pro vyřízení reklamace a v
souladu se zákonem 1222013 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném a účinném znění.
Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich opravu včetně práva
požadovat vysvětlení a odstranění chybného stavu a dalších zákonných práv k těmto
údajem.
Prodávající může dále při poskytnutí souhlasu zapracovávat tvz. "cookies" tak, aby usnadnil
poskytování služeb informační společnosti, v souladu s ustanovením Směrnice 95/46/ES o
účelu "cookies" či podobných nástrojů a je zajištěno, aby uživatelům byly známy informace,
které se ukládají do koncového zařízení. Uživatelé mají možnost odmítnout, aby
"cookies" nebo podobné nástroje byly uloženy do jejich koncových zařízení, například. tím, že
spustí ve svém prohlížeči funkcionalitu anonymního prohlížení.
Sdílení osobních údajů se třetími stranami a subjekty zajišťující průzkumy spokojenosti zákazníků:
A. FAVI
B. BIANO
Návrh ustanovení o zpracování osobních údajů pro Partnery:
1. K získávání hodnocení nákupů využíváme službu Biano Star poskytovanou společností
Biano s.r.o., 041 46 905, se sídlem Křižíkova 148/34, Karlín, 186 00 Praha 8.
2. Při zpracování osobních údajů působíme v roli správce osobních údajů a poskytovatel
služby jako zpracovatel.
3. V souvislosti se službou jsou zpracovávány osobní údaje v rozsahu e-mailové adresy,
telefonního čísla, které uvedete v objednávce, a dále v rozsahu IP adresy, informací o
zakoupeném zboží, objednávce a obsahu hodnocení, které sami zveřejníte. Osobní údaje
jsou zpracovávány za účelem zaslání formuláře pro získání hodnocení, jeho analýzy a
vytvoření statistik nebo souhrnných hodnocení e-shopu a nabízených produktů. Tyto
statistiky a souhrnné hodnocení neobsahují osobní údaje.
4. K zapojení do hodnocení dochází v souladu s právními předpisy na základě provedení
nákupu v e-shopu a současně na základě neodmítnutí souhlasu se zpracováním osobních
údajů.
5. Zpracování osobních údajů můžete kdykoli odmítnout pomocí příslušného odkazu
uvedeného ve všech souvisejících e-mailových oznámeních. Proti zpracování můžete
také vznést námitku pomocí našich běžných kontaktních údajů. Případným neudělením
hodnocení není nijak dotčena možnost užívat náš e-shop v plném rozsahu.
6. Pokud zpracování osobních údajů odmítnete, nebudou nadále zpracovávány s výjimkou
případů, kdy je ke zpracování jiný zákonný důvod (včetně plnění povinností
vyplývajících z právních předpisů, nebo ochrany našich oprávněných zájmů).
7. Další informace o zpracování osobních údajů naleznete na https://www.wellhox.cz/podmienky-ochrany-osobnych-udajov/
III.
Objednávání
Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v
souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na
telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
Kupující realizuje objednávku zboží těmito způsoby:
prostřednictvím svého zákaznického účtu, po předchozí registraci v
internetovém obchodě,
vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny
zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen
dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně vadnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo
zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky dle těchto obchodních podmínek.
Prodávající informuje kupujícího o vadě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na
jeho emailovou adresu změněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní
smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na
emailovou adresu prodávajícího.
Prodávající si vyhrazuje právo prohlásit kupní smlouvu za neplatně uzavřenou, pokud došlo
ke zneužití osobních údajů, zneužití platební karty apod., nebo z důvodu zásahu
správního či soudního orgánu, o takovém postupu bude kupující informován.
Kupující bere na vědomí, že v uvedených případech nemůže kupní smlouva platně
vzniknout.
Registrace zákazníka
Prohlašujeme, že data slouží pouze pro účely identifikace při nákupu ve firmě "WELLHOX
s.r.o." a nebudou poskytnuty třetím osobám ani jinak zneužity. Potvrzením registrace souhlasím se zasíláním nabídkových e-mailů z internetového obchodu firmy "WELLHOX
s.r.o.", v souladu se zákonem č. 480/2004 Sb. O některých službách informační společnosti.
Objednávky lze uskutečnit i bez registrace.
IV.
Platební podmínky
Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může
kupující uhradit následujícími způsoby:
bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího čj. CZ33 2010 0000 0021 0272 4367 vedený ve VÚB bance,
bezhotovostně platební kartou,
bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím aktuální platební
brány
dobírkou v hotovosti při předání zboží,
platba v hotovosti do 5.000 eur při převzetí zboží na výdejním místě společnosti
Prodávající si vyhrazuje právo odesílání daňového dokladu – faktury elektronicky, a to do
14 dní od přijetí platby. Faktura se nachází v příloze e-mailu, který informuje o přijetí
platby za zboží.
Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s
balením a dodáním zboží v dohodnuté výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak,
rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
V případě výpadku informačního systému kdy nastane neočekávaná technická chyba na
stránce a v systému prodávající má právo objednávku nevyřídit, resp. ji stornovat. Po
vzájemné dohodě se mohou dohodnout na ceně, která je obvyklá až po souhlasu z obou stran:
prodávající a kupující.
V.
Dodání zboží
Dodání zboží probíhá následujícími způsoby:
zasílání přepravní službou
zasílání poštou na adresu či přímo na poštu
Zboží lze kupujícímu zaslat přepravní službou. Jednotlivé způsoby dopravy jsou
nabídnuto dle aktuální dostupnosti jednotlivých služeb as ohledem na kapacitu a dojezdové možnosti. V případě zásahu vyšší moci či výpadku informačního systému
nenese odpovědnost za opožděné dodání zboží. Cena přepravy se řídí podle
aktuálního ceníku v den objednávky.
Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v
objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na
straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno
v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním
zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů
zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě
zjištění porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující
zásilku od přepravce převzít.
Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na
emailovou adresu kupujícího / Daňový doklad je přiložen k dodávanému zboží. V případě,
že zboží je zakoupeno na výdejním místě/v provozu může Prodávající vystavit
pokladní doklad.
Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně
nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za náhodnou zkázu,
poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo
okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak
neudělal.
Kupující je povinen bezprostředně při dodání překontrolovat spolu s dopravcem stav
zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s firemním logem, poškození krabice) podle
přiloženého přepravního listu. V případě zjištění existence poškození zásilky je kupující
povinen se zástupcem dopravce vyhotovit záznam o rozsahu a povaze poškození. Na
základě takto vyhotoveného záznamu může následně kupující odmítnout převzít dodaný
zboží, které není ve shodě s kupní smlouvou, odmítnout převzít zboží s vadou nebo
potvrdit doručení zboží s vadou a následně si uplatnit reklamaci vad zboží
u prodávajícího. Pokud kupující zjistí poškození či jiné nesrovnalosti až po převzetí zásilky, je
povinen neprodleně kontaktovat prodávajícího. Pokud tak neučiní, nároky z reklamních
vad mu budou přiznány, jen prokáže-li, že tyto vady mělo zboží již v době jeho převzetí.
Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu
info@wellhox.cz nebo telefonicky na tel. čj. +421 940 802 903, sepsat s dopravcem škodní
protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem, nebo poštou prodávajícímu.
Dodatečné reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje
kupujícího práva věc reklamovat, dávají však prodávajícímu možnost prokázat, že se
nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
VI.
Reklamace zboží
Reklamační řád je součástí všeobecných obchodních podmínek prodávajícího
WELLHOX r. o., IČ 46945881, DIČ 2023663301, se sídlem Bernolákova 12,
08501 Bardejov.
Pro správné posouzení je nutné, aby bylo reklamované zboží čisté, kompletní a v souladu s
hygienickými předpisy nebo všeobecnými hygienickými zásadami. Kupující je povinen při
používání zboží dodržovat kromě obecně známých pravidel, rovněž i podmínky
stanoveno pro používání zboží v záručním listu nebo v návodu k použití, užívat a
ošetřovat zboží v souladu s jeho přirozenou životností.
Zboží, které je Kupujícím zasíláno na adresu Prodávajícího s dobírkou nepřebíráme.
Prodávající si vyhrazuje právo takové zásilky na dobírku nepřevzít.
1. Reklamace zboží
V případě zjištění vady výrobku je třeba uplatnit reklamaci neprodleně (výrobek
dále nepoužívat), a to u prodávajícího nebo u určené osoby.
Vaši reklamaci doporučujeme uplatnit na stránce naší sekce:
Dalším způsobem uplatnění reklamace je zaslání reklamovaného zboží spolu s
reklamačním formulářem na adresu WELLHOX s. r. o., Bernolákova 12, 08501 Bardejov.
Kupující může vadné zboží k reklamaci zaslat přepravní službou na adresu firmy
Bernolákova 12, 08501 Bardejov. V případě, že kupující neumí zajistit přepravu zboží na
adresu Prodávajícího může požádat o svoz přepravní službou, která zboží vyzvedne.
Před odesláním zboží na reklamaci je třeba vyplnit: REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ -
VZOR NA STÁHNUTÍ.
Po vyplnění všech potřebných údajů je třeba tento formulář vytisknout a přiložit k
reklamovanému zboží.
Reklamované zboží spolu s reklamačním formulářem zašlete na adresu: WELLHOX s.r.o.,
Bernolákova 12, 08501 Bardejov.
Po prohlédnutí zboží určí Prodávající způsob vyřízení reklamace a neprodleně informuje
Kupujícího.
Spotřebitel může uplatnit reklamaci v kterékoli provozovně prodávajícího, ve které je
přijetí reklamace možné s ohledem na prodávané výrobky nebo poskytované služby, nebo
u určené osoby, která je povinna reklamaci vyřídit.
Kupující si je vědom, že pokud nedodá reklamované zboží včetně všeho doručeného
příslušenství, poté v případě odstoupení kupujícího od smlouvy bude kupujícímu vrácena
kupní cena snížena o cenu nedodaného příslušenství.
POZOR!
Opotřebování charakteristické pro daný materiál nebo použití se nepovažuje za vadu. Nejde
o vadu, pokud z povahy prodané věci vyplývá, že její životnost je kratší než záruční doba a
když při obvyklém užívání takové věci dojde k jejímu celkovému opotřebení ještě před
uplynutím záruční doby.
Pro správné odeslání zásilky si dejte záležet na balení, návod jak zabalit balík aby se při
přepravě nepoškodil naleznete zde:
POKYNY PRO STÁHNUTÍ: Balení_zasilky
Další pokyny pro reklamace zboží
Reklamované zboží by mělo být důkladně zajištěno, aby nedošlo v průběhu přepravy k
jeho poškození, balíček by měl být označen viditelně "REKLAMACE" a obsahovat:
reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství, podrobný popis závady a dostatečné
kontaktní údaje kupujícího (hlavně zpáteční adresa a tel. číslo). V případě zvolení
možnosti reklamace spotřebitel může datum koupě a identifikaci prodejce, u kterého
výrobek zakoupil prokázat i jiným věrohodným způsobem (např. číslo objednávky, e-
mailová adresa,..). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i chyby
zboží. Tento postup je doporučen i kupujícímu spotřebiteli, pokud neprokáže a nedoloží
uvedené skutečnosti jinak. Také doporučujeme zvolit si požadovaný způsob vybavení
reklamace (oprava, výměna dobropis).
O přijaté reklamaci společnost WELLHOX s. r. o. informuje Kupujícího neprodleně
telefonicky nebo jakoukoli jinou formou, která Kupujícího seznámí se stavem zboží.
Informace obsahuje uvedení data, kdy byla reklamace přijata, jaké zboží je reklamováno,
kdy a kde bylo zboží zakoupeno, o jakou vadu se jedná a cenu, za jakou bylo zboží zakoupeno. Pokud
kupující reklamuje vadu zboží, prodávající reklamaci řádně prověří a rozhodne o její
vybavení ihned ve složitých případech do 3 dnů. Prodávající vyřídí reklamaci maximálně
do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
Lhůta pro uplatnění reklamace
Je-li reklamace vyřízena opravou, prodlužuje se záruční doba o dobu od uplatnění
reklamace do dne, kdy je spotřebitel povinen po skončení opravy si zboží převzít, a to iv
případě, že tak neučinil. Pokud je reklamace vyřízena výměnou zboží za zboží nové, plyne
nová záruční doba ode dne, kdy bylo zboží předáno, resp. zaslán kupujícímu. Pokud není
reklamace vadného zboží uplatněná v záruční době, právo z odpovědnosti za vadu
zaniká. Kupující bude po vyřízení reklamace informován osobně, telefonicky nebo e-
mailem.
Záruka
Prodávající odpovídá za vady zboží po dobu 24 měsíců od převzetí věci kupujícím, pokud
na zboží, jeho obalu nebo v záručním listu není uvedena záruční doba delší. Záruka se
nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost není činností obvyklou
a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití):
1. mechanickým poškozením zboží,
2. elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou
běžných odchylek,
3. používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností,
vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo
prodejcům nebo výrobcům určené,
4. neodbornou instalací, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o
zboží,
5. zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s
podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo obecnými zásadami,
6. provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
7. zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.), pokud vznikla chyba v
důsledku této úpravy,
8. zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí,
9. použitím nesprávného nebo neoriginálního spotřebního materiálu, ani na případné
škody v důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé a přitom nebylo
vyloučeno v přiloženém návodu k použití.
Práva Kupujícího při uplatnění zákonné záruky pokud jde o vadu odstranitelnou, právo na
bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo
vadné součástky, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li takový postup
možný, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy,
jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu
vadného zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy, stejná práva spotřebiteli
patří, jde-li sice o odstranitelné vady, pokud však kupující nemůže pro opětovné
vyskytnutí chyby po opravě nebo pro větší počet chyb věc řádně užívat. Za
opětovné vyskytnutí chyby se považuje zejména, pokud stejná chyba bránící řádnému
užívání, která byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, se vyskytne
znovu. Větším počtem chyb se rozumí, má-li věc současně alespoň tři chyby bránící
jejímu řádnému užívání,
pokud jde o jiné chyby neodstranitelné a spotřebitel nepožaduje výměnu věci, má právo
na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy,
Kupující se musí vystříhat dalšího používání věci, na které zjistil vadu.
Kupující je povinen převzít si zboží po reklamaci ve stanovené lhůtě.
Opotřebování charakteristické pro daný materiál, nebo použití se nepovažuje za vadu.
Volbu způsobu vyřízení reklamace provede kupující. Prodávající na nevhodnost volby
kupujícího upozorní a navrhne vhodný způsob (zejména v případě, kdy kupující vyžaduje
způsob týkající se odstranitelné vady, ale prodávající zjistí, že jde o vadu neodstranitelnou).
Pokud spotřebitel nezvolí způsob vyřízení reklamace prodávajícím poskytnuté přiměřené
lhůtě, zvolí jej prodávající.
V případě slevy není možné později reklamovat zboží pro vadu, za kterou byla sleva
poskytnuta.
Když je kupujícím spotřebitel, o reklamaci prodávající rozhodne ihned, ve složitých
případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle
druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamaci včetně
odstranění vady prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne
uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty se má za to, že chyba na věci skutečně
existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o chybu, kterou není možné
odstranit. Tato lhůta není závazná ke kupujícímu, který je podnikatel a tedy jeho vztah s
prodávajícím upravuje Obchodní zákoník.
Způsob vyřízení reklamace
Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci během prvních 12 měsíců od koupě, prodávající ji může
zamítnout pouze na základě odborného posouzení. Prodávající poskytne spotřebiteli kopii
odborného posouzení do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace. Pokud prodávající zamítne
reklamaci po 12 měsících od koupě, je povinen na dokladu o vyřízení uvést, komu může
kupující zaslat výrobek k odbornému posouzení. Pokud spotřebitel odborným posouzením
prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu. Všechny
účelně vynaložené náklady spojené s odborným posouzením nese prodávající, který je
povinen je spotřebiteli uhradit do 14 dnů ode dne znovu uplatněné reklamace. Znovu
uplatněná reklamace nemůže být prodejcem zamítnuta.
Pokud byla reklamace zboží v zákonné záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové,
začne záruční doba běžet znovu od data vyřízení reklamace.
Prodávající vydá kupujícímu spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace
uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován, a to emailem
bezprostředně od přijetí reklamace (v případě osobního uplatnění je předán ihned)
VII.
Odstoupení od smlouvy
Vaše právo na odstoupení od smlouvy doporučujeme uplatnit na stránce naší sekce
Reklamace / vrácení zboží která interaktivní formou provede zákazníka celým
procesem odstoupení od kupní smlouvy přičemž v tomto případě není nutné vypisování žádných dokumentů ve fyzické podobě. Stačí jen po dokončení procesu
doručit zboží na adresu provozu.
Odstoupení od smlouvy kupujícím, kterým je spotřebitel:
Ve smyslu ustanovení § 7 zákona o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování
služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní
prostor prodávajícího ao změně a doplnění některých zákonů (zákon č. 102/2014 Z. z.)
má kupující právo od takto uzavřené smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu
do 14 kalendářních dnů ode dne převzetí zboží nebo od uzavření smlouvy o poskytnutí
služby. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy musí kupující odeslat
jakékoli jednoznačné prohlášení vyjadřující jeho vůli odstoupit od kupní.
Toto právo má kupující i v případě, že si zboží objednané prostřednictvím internetu
vyzvedl osobně v prostorách výdejního místa prodávajícího. Kupující má právo v
rámci této 14 denní lhůty po převzetí zboží rozbalit a odzkoušet obdobným způsobem
jak je obvyklé při nákupu v klasickém „kamenném“ obchodě, a to v rozsahu potřebném
ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel,
má právo od kupní smlouvy odstoupit.
Odstoupí-li Kupující od kupní smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do
14 dní od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na
dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu
přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, souhlasí-li s tím Kupující a pokud mu tím
nevzniknou další náklady. Při odstoupení od smlouvy Prodávající vrátí peněžní prostředky za
zboží a náklady související s dodáním zboží od Prodávajícího ke Kupujícímu. Jiné náklady
související s vrácením zboží od Kupujícího nebudou kupujícímu uhrazeny (tzn. náklady,
které vynaložil Kupující při vrácení zboží).
Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně sjednáno, nemůže spotřebitel
odstoupit od smluv:
a) o poskytnutí služby, pokud její poskytování bylo zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele a
spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na
odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, a došlo-li k úplnému poskytnutí služby,
b) prodeji zboží nebo poskytnutí služby, jejichž cena závisí na pohybu cen na finančním
trhu, který prodávající nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během běhu lhůty na
odstoupení od smlouvy,
c) prodeji zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného
na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho spotřebitele,
d) prodeji zboží, které podléhá rychlému snížení jakosti nebo zkáze,
e) prodeji zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany
zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen,
f) prodeji zboží, které může být vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně
smíchán s jiným zbožím,
g) prodeji alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v době uzavření smlouvy,
přičemž jejich dodání lze uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu
cen na trhu, které prodávající nemůže ovlivnit,
h) provedení naléhavých oprav nebo údržby, o které spotřebitel výslovně požádal
prodávajícího; to neplatí pro smlouvy o službách a smlouvy, jejichž předmětem je prodej
jiného zboží než náhradních dílů potřebných k provedení opravy nebo údržby, pokud byly
uzavřeno během návštěvy prodávajícího u spotřebitele a spotřebitel si tyto služby nebo
zboží předem neobjednal,
i) prodeji zvukových záznamů, obrazových záznamů, audiovizuálních záznamů, knih nebo
počítačového softwaru prodávaných v ochranném obalu, pokud spotřebitel tento obal rozbalil,
j) prodeji periodického tisku s výjimkou prodeje na základě dohody o předplatném a prodej
knih nedodávaných v ochranném obalu,
k) o poskytnutí ubytovacích služeb pro jiný než ubytovací účel, přeprava zboží, nájem
automobilů, poskytnutí stravovacích služeb nebo poskytnutí služeb souvisejících s
činnostmi v rámci volného času a podle které se prodávající zavazuje poskytnout tyto
služby v dohodnutém čase nebo v dohodnuté lhůtě,
l) o poskytování elektronického obsahu jinak než na hmotném nosiči, pokud se jeho
poskytování začalo s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně
poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.
Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář pro odstoupení od
kupní smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na
emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních
podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.
Vrácení peněz se nevztahuje na úhradu poštovného, vrací se vždy pouze cena za zboží.
Odstoupí-li Kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní
prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží
prodávajícímu odeslal.
Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebované a neznečištěné a
pokud je to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je
prodávající oprávněn jednostranně započítat proti nároku kupujícího na vrácení kupní
ceny.
Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob,
nedostupnosti zboží, nebo když výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží přerušil výrobu
nebo dovoz zboží.
Odstoupení od smlouvy kupujícím, který je podnikatel:
V případě, že kupující je podnikatel, může být kupujícímu nabídnuto náhradní odstoupení
od kupní smlouvy v závislosti na stavu vráceného zboží, ušlé záruky a aktuální ceny
vráceného zboží. Stav zboží je zhodnocen prodávajícím. V případě nedohodnutí
podmínek akceptovatelných pro obě strany bude zboží vráceno na náklady prodávajícího
zpět. Prodávající je oprávněn účtovat kupujícímu případné další vzniklé náklady.
Z důvodu ochrany práv kupujícího, je-li kupujícím právnická osoba a bude požadovat
vrácení peněz prostřednictvím proplacení dobropisu přímo na prodejně, bude příslušná
částka vyplacená pouze osobám oprávněným jednat za dotyčnou právnickou osobu, tzn.
statutárnímu orgánu nebo osobě, která se prokáže úředně ověřenou plnou mocí.
Předložením OP kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů dle bodu II. (ve smyslu
zákona 122/2013 Z.z., O ochraně osobních údajů).
Bude-li umožněno Kupujícímu podnikateli odstoupení od kupní smlouvy ve lhůtě
čtrnácti dnů a vrácení zboží nebude v originálním obalu včetně všech jeho částí a
příslušenství, tak WELLHOX. r. o. jako Prodávající si vyhrazuje právo takového vrácení
zpoplatnit a to takovou částkou, která společnosti vykompenzuje náklady, které jsou nevyhnutelně
vynaložit pro znovuuvedení zboží do prodeje.
Při vystavení dobropisu může být po kupujícím (jak spotřebiteli, tak podnikateli)
vyžadovaný občanský průkaz za účelem ochrany vlastnických práv kupujícího.
Kupující bere na vědomí, že pokud odstoupí od smlouvy, bude nést náklady na vrácení zboží
prodávajícímu, a odstoupí-li od smlouvy uzavřené na dálku, i náklady na vrácení zboží,
který vzhledem k jeho povaze nelze vrátit prostřednictvím pošty.
Pro uplatnění práva na odstoupení od kupní smlouvy bez využití naší sekce Reklamace /
vrácení zboží je třeba vyplnit a stáhnout přiložený Formulář na odstoupení od smlouvy: odstoupení od smlouvy a následně zboží zaslat na adresu provozu uvedené v sekci Zakladná ustanovení.
Upozornění:
Žádný právní předpis nepřiznává spotřebiteli nárok na bezdůvodné vrácení zboží,
zakoupeného v tzv. kamenném obchodě (provozovně). Pokud prodávající takovou možnost
(případně možnost výměny zboží za jiné zboží) spotřebiteli nabízí, činí tak nad
rámec svých povinností. Nárok na bezdůvodné vrácení nebo výměnu zboží není
právně vymahatelný.
VIII.
Soutěže a lhůty k vyzvednutí výhry
V případě, že výherce vyhraje v soutěži pořádané Prodávajícím je tento výherce povinen
vyzvednout si výhru do 30-ti kalendářních dnů ode dne, kdy byly vyhlášeny Prodávajícím
výsledky takové soutěže. Nárok výherce na výhru zaniká uplynutím této lhůty, kdy výhra
propadne ve prospěch pořadatele. Další pravidla si můžete přečíst zde:
Všeobecná pravidla soutěží Bestent.sk-FB
IX.
Záruční podmínky
Záruční podmínky na zboží se řídí Reklamačním řádem prodávajícího a platnými
právními předpisy SR. Jako záruční list slouží nákupní doklad.
V balíku vždy naleznete daňový doklad. Záruční doba začíná běžet datem převzetí
zásilky nebo osobním odběrem. Záruční lhůta je uvedena u každého výrobku v detailu
zboží. Ve sporných případech může být záruční lhůta prodloužena o 5 (slovem pět) dní jako
náhrada za čas dopravy.
Délka záruky se liší podle toho, zda je kupující fyzická nebo právnická osoba.
Fyzická osoba:
Ve smyslu ustanovení § 620 Občanského zákoníku je záruční doba minimálně 24 měsíců.
Právnická osoba:
Délka záruky pro PO se řídí obchodním zákoníkem §429 a je stanovena na 12 měsíců.
Délku záruky lze u většiny produktů prodloužit prostřednictvím nadstandardní služby
Prodloužení záruky. Více informací o službě kontaktujte naše zákaznické centrum.
Stav zboží:
Nové zboží: takto označené zboží znamená zcela nové zboží v původním obalu, který je
nepoškozený a nepoužívaný.
Zánovní zboží: krátce používané či servisované zboží, plně funkční. Záruka 12 měsíců
Licence k fotografiím
Fotografie na stránce jsou chráněny licenční smlouvou. V případě
zájmu o fotografie kontaktujte jednatele a výhradního majitele pořízených fotografií.
XI.
Závěrečná ustanovení
Podle zákona 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů má spotřebitel
právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu, není-li spokojen se způsobem,
kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil
jeho práva.
Spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu
alternativního řešení sporů, pokud prodávající na žádost odpověděl zamítavě nebo na ni
neodpověděl do 30 dnů ode dne jejího odeslání.
Odkaz na platformu alternativního řešení spotřebitelských sporů, jejímž prostřednictvím
může spotřebitel podat návrh na zahájení alternativního řešení sporů najde zde.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné od 2.5.2023 a ruší předchozí
znění VOP. Prodávající si vyhrazuje právo změnit VOP bez předchozího
upozornění. Změna VOP se nevztahuje na kupní smlouvy uzavřené před změnou VOP bez
ohledu na to, že ještě nedošlo k dodání zboží.